De basis van een schilderij ligt vaak in eigen gemaakte foto’s en soms op verzameld beeldmateriaal. Textuur vind ik belangrijk in mijn schilderijen. Acryl combineer ik met pasta’s , gels en lakverven / lakinkten of nog ander materiaal. Soms kan je spreken van dripping painting. Met de spontaniteit van de beweging poog ik de grilligheid van de groeiwijze in de natuur weer te geven. Bij het schilderen met olieverf gebruik ik vaak paletmessen Ik werk graag in series, zo kan ik me goed in het onderwerp verdiepen. De meeste series vind je dan ook terug op deze website.
ViewKunsteducatie Bij benadering geef ik nu ongeveer 35 jaar les aan vooral kinderen. Gedurende die periode heb ik vanzelfsprekend regelmatig nagedacht waar ik het accent in mijn lesgeven wil leggen. Uiteindelijk is daar een mix uitgekomen tussen het aanleren van diverse vaardigheden, het verwerven van kennis uit de kunstgeschiedenis en het bevorderen van fantasie oftewel het out of the box denken. Naast het lesgeven in o.a. mijn atelier ben ik hoe langer hoe meer op scholen gaan werken. Als vakdocent en cultuur coördinator ben ik zeer betrokken met de realisering van CmK ( Cultuureducatie met Kwaliteit), daarbij in het oog houdend wat de wensen en mogelijkheden van een school zijn. De kinderen maken naast alle cognitieve kennis ook kennis maken met Theater, Dans, Beeldende vakken, Muziek, Cultureel Erfgoed, Media en Literatuur. Kinderen kunnen hierdoor hun eigen talenten ontdekken en ontwikkelen en opgroeien tot sociaal vaardige en bewuste personen. Zo in de loop der jaren heb ik mijn eigen leerlijn voor het PO ontwikkelt met een knipoog naar de SLO doelen. Mocht er interesse zijn dan kan er altijd contact opgenomen worden. Hieronder een impressie van werkstukken gemaakt door leerlingen uit het PO
View